Het verhaal van: Sanne

Sanne doet bij ons al de klantenservice. Alle binnenkomende emails en telefoontjes beantwoord ze altijd klantvriendelijk, professioneel en lekker georganiseerd! Een tijd geleden kwam ze bij ons werken in een reintegratie-traject en is sindsdien succesvol doorgegroeid naar een betaalde functie!! En wat zijn we blij met haar: niet alleen de klantenservice draait gewoon als nooit te voren, met haar heerlijk foute grappen is werken met Sanne altijd een vrolijk feestje! 😀
In dit artikel vertelt ze over haar tijd in de theezaken.

Wanneer ben je begonnen in de theezaken?

In januari 2018 ben ik bij Het Theezaakje komen werken. Dit was direct na een opname. Het was fijn dat ik hier terecht kon want ik liep toen helemaal vast. 

Wat waren je werkzaamheden?

In het begin startte ik in de productie, dat was toen meer dan genoeg. Er is in het bedrijf ruimte om te experimenteren met werkzaamheden. Zo heb ik zelf meegeholpen met het zeefdrukken, maar dat is niet echt mijn ding. Ik wil graag snel resultaat zien, dat geeft mij voldoening. 

Ik heb ook nog met een collega taarten gebakken voor in de winkel. Na verloop van tijd ging ik meer in de winkel staan. In het begin heel eng maar uiteindelijk ben ik er meer ingegroeid. Er zat geen druk op en dat hielp me om hier voorzichtig uit te proberen. 

Wat heeft het samenwerken met je gedaan?

Ik vond het fijn dat ik mezelf kon zijn en dat ruimte was voor mijn verhaal en waar ik tegen aanliep. Het is een klein en overzichtelijk bedrijf. Voorheen heb ik bij grotere bedrijven gewerkt waar ik de intieme sfeer miste.  Ook in het samenwerken met anderen die ook hun uitdagingen hebben voel je ook herkenning en is er een veilige sfeer.

Van hoofd naar hart

Tussendoor heb ik in de tijd dat ik hier werkte nog twee intensieve behandeltrajecten gehad. De laatste was in 2019. Elke keer hield ik contact met Het Theezaakje en kon ik tussendoor gewoon meedraaien. Dat hielp me omdat ik niet goed thuis kon zitten, ik werd onrustig van het alleen zijn en ik was vaak paniekerig. 

In mijn behandeltrajecten heb ik vooral geleerd om om te gaan met angst. Ik kan nu zien dat ik een verhaal maak met mijn hoofd, maar dat ik die gedachten niet ben. Zo is het ook met mijn gevoel. Ik heb geleerd dat ik niet weg hoef te lopen voor mijn angstgevoelens. Ik heb geleerd om stil te staan bij mijn gevoelens. Het helpt me om er doorheen te ademen en meer uit mijn hoof en in mijn lichaam te komen. Het beheerst me nu niet meer zo. Ik heb ontdekt dat het eigenlijk allemaal niet zo spannend is.  

Ik kan nu zien dat ik een verhaal maak met mijn hoofd, maar dat ik die gedachten niet ben.

Werkzaamheden in Het Theezaakje

In coronatijd ging de winkel dicht en ik ben toen de klantenservice gaan doen. Zoveel mogelijk vanuit huis, maar dat bleek toch niet zo handig. Ik ben redelijk snel weer op de werkvloer de klantenservice gaan doen.

Wat vind je leuk aan je werk?

Ik vind het contact met klanten leuk en zoek graag dingen voor ze uit. Ook als er ontevreden klanten zijn vind ik het leuk om te kijken of ik daarin iets kan betekenen. De afwisseling vind ik fijn en Het Theezaakje als bedrijf past bij mij als persoon. 

Afgelopen lente zat mijn reintegratie -traject erop en sindsdien ben ik doorgegroeid naar een betaalde functie in het team en draag nu de verantwoordelijkheid voor de dagelijkse klantenservice. 

Sanne’s favo theebeker 😂

Heb je een toekomstdroom?
Ik heb de ambitie gehad een eigen kledingboetiek te hebben. Ik vind mode heel erg leuk, maar op dit moment past die verantwoordelijkheid van een eigen winkel me niet. Zo’n onderneming vraagt eigenlijk alles en dat is niet wat ik nu wil. Ik heb dat losgelaten, maar wie weet komt het weer op mijn pad. 

Ik doe sinds kort wel de opleiding ‘Visual Merchandising’. Dat gaat over de uitstraling van de winkel en winkelbeeld vormgeven  Er komt ook een beetje psychologie bij kijken; want hoe spreek je mensen zo aan dat ze de winkel binnen stappen en je producten kopen?

Ik heb zo’n soort opleiding eerder willen doen, maar altijd gedacht dat ik dat niet zou kunnen. Het lijkt me heel leuk om dit te gaan doen in een winkel die zich richt op duurzaamheid omdat ik dit zelf ook erg belangrijk vind.. De combinatie van klantenservice en een stukje creativiteit in de vormgeving van de winkel lijkt me erg leuk.

Dat ik dat nu bij Het Theezaakje kan doen is een leuke uitdaging!